Bikin Kecoh Saja®
suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu

OpisMate® aku yang Sengal

Category: By ladyLC
Hisy...Aku ingat dalam dunia yang semakin maju dan moden nie, dah takde lagi orang yang b*****g bila buat kerja, sebab suma dah ada Degree/Diploma/Sijil. Tapi sangkaan aku meleset 137%. Aku heran tul. Buat kerja yang cam makan kacang jer mudahnya pun aku yang kena bagi tau apa nak buat. Apa dia ingat aku nie pembantu peribadi dia ka? Apa dia ingat aku ni pencacai dia kah? Ker dia ingat dia tu boss aku. Semua benda nak tanya...kalau satu kali tak pe...boleh di anggap sebagai tak tahu, budak baru belajar. Tapi ni dah masuk lima, enam ratus kali. Tak ke menyakitkan hati tu?!! Dahlah kerja dia semua aku yang kena tanggung, dan malang bagi aku... bos dia suruh aku buat kerja yang 8 kali ganda banyak dari kerja dia yang cuma 1 tu. Itupun masih nak menyusahkan aku lagik. Apa kau ingat gaji kau kurang dari gaji aku ke? Sama jer kan, skim perkhidmatan pun sama. Kau taw tak apa maknanya tu? Maknanya silalah membuat/menghabiskan kerja anda tu pada masa dan waktu yang ditetapkan. Boleh tak improve sikit?!! Lagi bagus kalau boleh IMPROVE banyak!!!
Ko taw tak....?
  1. Ko taw tak wahai OpisMate® ku, ko tak kena bagi kerja oleh bos ko bukan kerana ko tu jadi kesayangan....tapi sebab ko tu memang tak boleh harap nak buat kerja.
  2. Ko taw tak, muka ko tu muka berlagak cam bagus (perasan cantik lah tu), tapi kerja tak reti nak buat. Baik lagi lah muka tak seberapa cantik (tapi chumel) dan tip top buat kerja cam aku nie.
  3. Ko taw tak, perangai ko tu tak berapa orang berkenan (even satu Opis nie tak suka).
  4. Ko taw tak, ko tu harap muka jer cantik tapi lembab.
  5. Ko taw tak, orang rasa ko tu bukan boleh nak dibuat kawan.
  6. Ko taw tak, orang meluat bila ko buat-buat senyum, sebab nak minta tolong kat orang.
  7. Ko taw tak, walaupun ko selalu guna minyak/losyen yang wangi, tapi ko still 'bau' lah.
  8. Ko taw tak, aku memang tak suka ngko dari awal lagi...sebab aku memang ada firasat ko tu jenis tak boleh harap.
  9. Ko taw tak, ada banyak sangat isu dalam kepala aku nie pasal ngko. Dan akhir sekali...
  10. Ko taw tak, Aku fikirlah orang cam ko ni baik kawin, duduk ruma, jadi kilang buat anak dan seterusnya jadi para isteri dan ibu yang mithali. Aku rasa ko ada potensi untuk itu semua.
Kenapa? Motifnya supaya tidak menyusahkan orang macam aku, yang rajin, fast learner dan peramah ni. Hokeh?!!
 

0 comments so far.

Something to say?