Bikin Kecoh Saja®
suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu

Website Paling Hot: Teratak Anna Abadi

Category: , By ladyLC
Masa zaman kat UiTM dulu, aku dah mula aktif surf internet. Walaupun agak keterbatasan dari segi masa, wang dan laman web yang establish kat Malaysia ni, satu website yang paling aku ingat sampai lah ke hari ini ialah laman web ‘Teratak Anna Abadi’. Masa tu blogger tak lah seglamor mana, wordpress pun takde lagi, so bagi kaki-kaki blog (website) Malaysia, mereka akan membuka perkampungan (forum or website) kat geocities (ironinya aku pun ada juga website kat situ, tapi dah lama la).

Teratak Anna Abadi (TAA) memang salah satu website geocities yang glamor. Semua ahli2nya dikenali sebagai Teratakian. Aku bukan lah ahlinya tapi kalau nak kira aku merupakan salah seorang peminat-susah-mati website beliau. Website Anna Abadi ini banyak megumpulkan cerpen2, lawak, mutiara kata dan nasihat2 berguna. Sedihnya, beliau telah kembali keramahtullah pada 26 Disember 2006. Al-Fatihah buat beliau. Aku memang rindu untuk menyelusuri Teratak beliau, yang ceria itu. Untungnya, kalau kita taip keywords Anna Abadi (kat ruangan search Google atau Yahoo) sebegitu banyak orang yang mention nama beliau. Kalau taip ‘Teratak Anna Abadi’ = sejumlah 54,000 entri akan dikumpulkan. Banyak kan?! Bertapa besar sumbangan beliau dalam dunia memblog/mewebsite kat Malaysia ni. Semoga pahala akan terus mendatangi beliau. Amin.

Last time aku surf dan cari Teratak Anna Abadi_aku dapat masuk website beliau. Kini, aku rasa ianya telah diberhentikan. Rasanya, aku pernah terbaca…beliau meminta agar Teratak beliau dihentikan sekiranya beliau kembali keramahtullah. Kini, banyak fans beliau yang cuba mengumpul semula isi kandung website “Teratak Anna Abadi” sebagai kenang-kenangan terakhir dari beliau.


.
 

1 comment so far.

  1. Tanpa Nama 30 Oktober 2008 pada 7:47 PTG
    i baru search after baca ur post neh.. mmg berpengaruh.. waa...

Something to say?