Bikin Kecoh Saja®
suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu

Bad, Bad, Bad Day

Category: By ladyLC
Adoi...dah lah nak raya, keta aku pla disondol oleh kereta yang dimiliki oleh ntah sapa kat belakang. Mangsa kejadian ialah bumber & bonet kereta aku.

Cenggini citernya...Semalam time aku bertenggek kat susur keluar ke kg. jawa menunggu lampu kat tiang bertukar ke warna hijau (time tu warna merah), dengan penuh hemahnya aku menarik brek tangan (konon safety first lah). Tak pun sampai seminit, tiba-tiba aku dengar bunyi boom kat belakang keta dan serta merta kereta aku terhinjut ke hadapan. Nasib baik aku tak terlanggar kereta kancil kat depan aku. Kalau tak...mau habis duit aku bereratus tu. Ada gak gunanya handbreak tu rupanya.

Sah! Keta aku kena langgar nie. Aku park kat tepi jalan, kuar tengok keta aku. Alahai bumper dah termasuk kedalam (sebelah kanan jer). Bonet belakang tu..hemm...dah kemek! Memang sah, aku terpaksa mengeluarkan duit walau barang sedikit pun untuk memperbaikinya dan menge-make-up. Selesai bincang2, sorong-papan tarik-papan, kita decide nak settle tanpa melibatkan en pihak polis. So, sekarang ni aku tengah cari workshop yang nak buat kete aku tu. Actually bumper tak lah teruk...cuma beralih sedikit, xda fiber yang pecah pun, cat lah yang tercalar dan rasanya skru2 kat dalam bumper tu pun tercabut jugak.Yang teruk adalah bonnet itu. Kemek maaa...mau tak mau, kena ketuk gak tu, kena cat jugak. Adoiii....Pening kepala aku nie.

Sialan betul lah...aku yang kira berhemah ni pun kena langgar. Kalau abang aku taw...sure dia bebel sampai pitam aku. Mampus! Uwwwaaaaaa.....Habis duit raya aku...
 

0 comments so far.

Something to say?