Bikin Kecoh Saja®
suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu

OKa dan OKi®

Category: By ladyLC
Ramadhan 1429H, hari yang ke-5

"Bergumbira...a..Bergumbira, tepuk tangan ramai-ramai
Kita bernyanyi sambil langkah kanan kiri..." (ewah..hapinyer!)

Perbualan OKa dan OKi aku (OKa-otak kanan aku ) & (OKi - otak kiri aku)

OKa: Kenapa kau gumbira?
OKi : Hahahahaaa...sebab ari ni first day aku pose. Yahuu.
OKa: Wei, kau ni. Orang dah masuk 5 hari puasa, kau baru terhegeh-hegeh nak mula.
OKi: Aku baru jer habis 'lampu merah' lah.
OKa: Upss, sori. Ingatkan kau sengaja nak memonteng puasa.
OKi: Eh...helo?
OKa: Ye, nak cari sapa?! Huahuahua...Kihkih.
OKi: Cesss....Seb baik aku baik. Kalau tak dah lama kau makan jeruk selipar jipun.
OKa: Wei, tak baik taw, nanti batal pose aku. Bulan pose ni apa kata kita tekad nak dapat 100% keberkatan Allah.
OKi: Ye lah. Insyallah. Amin.

'Selamat berpuasa kepada diri aku sendiri!'

Walaupun tiap-tiap tahun (semenjak akil baligh) ni aku tak pernah puasa full 30 hari. Tapi aku still consider diri aku berpuasa tahap penuh-poyan. So, raya tahun ni mesti dirayakan dengan sederhana dan bahagia nya.

Umphh...rasanya raya tahun ni aku dapat duit raya lagi ke? Atau aku yang bagi duit raya kat anak buah aku?
 

0 comments so far.

Something to say?