Bikin Kecoh Saja®
suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu

'Persamaan Punch Card & Bos'

Category: , By ladyLC
Benda ni dah tiga empat ratus hari aku cari jawapannya. Semenjak aku berkecimpung dalam dunia punch-mempunch card. Mungkin jugak atas berkat bulan Ramadhan tahun ni, aku dapat jawapan untuk pertanyaan aku yang diusulkan di atas. Sebenarnya…Jawapan yang bakal aku bagitaw nie, aku dapat masa aku kat toilet. Tengah prott…prottt…legaa!(sakit perut beb, tak leh tahan) Bunyi cam busuk jer jawapan aku nie kan? Memang busuk pun. Haha…Sebab asalnya dari toilet. Ok, inilah jawapan yang paling bernas untuk soalan “Apa persamaan punch card dan bos (aku @ korang)?”
Ingat tak phrase…

“When I do GOOD, my boss never remembers,
When I do WRONG, he never forgets”

Part Sampai Awal;
Waktu aku sampai awal, ink tak pernah nak jadi kaler hijau! Kalau warna Hijau boleh lah satu opis nampak aku datang awal selalu. Ni, asyik hitam, hitam, hitam, kelabu (nak kering lah tu), kelabu-kelabu (silalah suruh orang kat admin tukar reben baru)
(Sampai Awal – GOOD)

Part Datang Lewat;
Cuba, time aku datang lewat (walau seminit), for sure ink tukar kaler merah menyala. Nak bagi ingatanlah tu konon aku dah buat salah. Kalau aku balik lambat (1 jam @ 2 jam), tak pulak warna dia jadi biru ke, merah jambu ke.
(Datang Lewat – WRONG)

Haa…kan sama tue!

Bos aku kan…Kalau aku buat kerja bagus, tak pernah nak puji pown (senyum pun tak). Tapi kalau aku buat salah, amboiii…diingatnya sampai masuk lubang tujuh kaki dalam tu! PunchCard tol! Sipotol! Tuntul betol!
 

0 comments so far.

Something to say?