Bikin Kecoh Saja®
suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu

Yang Ku Cari & Yang Ku Inginkan

Category: By ladyLC
Ramadhan 1429H, Hari ke 10

“apakah yang engkau cari
tak kau temukan dihatiku
apakah yang engkau inginkan
tak dapat lagi ku penuhi”

Ahaks…setiap kali dengar lagu Samson ni…aku rasa sedih pla. Cam kena jer dengan diri aku. (Oppss…ini bukan sebab kecewa pasal boipren2 ya?) Ini pasal diri aku sendiri.

Sebenarnya lirik ini merupakan satu pertanyaan dekat aku.

Apakah yang aku cari?
Tak aku temukan dihatiku?
Apakah yang aku inginkan?
Tak dapat lagi ku penuhi?

Arghh…semua pertanyaan itu, jawapanya masih samar2 kat kepala aku. Kalau ada lah manusia memana yang bertanya aku soalan di atas (Perenggan 1). Nescaya aku tidak akan dapat menjawab dengan serius. Mungkin peti suara aku akan tersekat-sekat, mata aku akan berbinar-binar, nafas akan terasa sesak, dahi akan berkerut seribu dan paling sadis aku akan menelan air liur berkali-kali dan buat muka blurr macam lah orang yang baru terima & baca SMS cerai padahal korang tak pernah kahwin lagi (orang salah hantar SMS). Aku tak ada jawapan dan kepastian tentang apa yang aku cari dan apa yang aku mahu. Aku cuma….ntah lah! Susah nak describe!!!
 

0 comments so far.

Something to say?