Bikin Kecoh Saja®
suara kehidupanku meski tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu tapi aku akan bicara untuk dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu

Persoalan Terlampau?

.
Kenapa aku kena kerja pagi sampai petang?

Kenapa aku yang kerja dari pagi sampai petang tak jugak jadi kaya?

Kenapa aku yang berpenat lelah membanting tulang (opss…nak dramatik sket…sebenarnya memerah otak) kat opis ni, tak dapat nak simpan wang kat dalam bank sampai cecah puluh ribu ringgit Malaysia?

Sedangkan…

Si polan tu, kerja tak sampai 2 jam, dapat duit, sekali cucuk RM 1K. Bayangkan kalau kerja macam aku (8 jam/hari), pergh…maw pendapatan beliau RM 4K/hari. Sangat lah banyak tu!

Si polan tu, tak payah susah-susah kerja dan dimarah, dimaki, dihamun & ditengking serta dijeling setiap hari boleh tinggal kat apartment mewah, drive kereta RM 300K…dsb…

Si polan tu, tak pernah aku tengok terhegeh-hegeh nak menghempas pulas berkerja memerah otak. Tapi…cuba tengok akaun bank beliau…perghh…masyukk…ada RM puluh ribu tu!

(Soalan-soalan ini aku tanya sendiri kat diri aku sahaja. Segala watak, tempat, andaian-andaian dsb., adalah rekaan semata dan tidak ada kena mengena dengan orang yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Harap Maklum. Umph, kalau ada kena mengena sekalipun, apa kena mengena dengan aku?)
.
 

0 comments so far.

Something to say?